2010. március 27., szombat

2010.03.25.


Ma fél 5-kor kivételesen nem a fiúk ébresztettek hanem egy autóriasztó. Kisebb megszakításokkal 10 perc alatt sikerült végleg elhallgattatni. Közben vártam a szomszéd mikor kopog, bíztam benne, emlékszik, hogy nincs autónk, de sosem lehet tudni.  Szerencsére csak Csipet ébredt fel, csendben átosont hozzánk és bekúszott közénk, majd rögtön el is aludt, most is durmol. Maxipocak 10 perccel később ébredt, egy darabig morgott, igyekezett visszaaltatni magát és mikor nagyon nem ment hívatott. Most fejezte be a reggelit, megkérdezem kér-e repetát.

 Mért van az, hogy mikor azt hiszem Ádám már nagy fiú, kiderül, ez még odébb van? A mai akciók:

Behúzódtak a gyerekszobába az ajtót is becsukták. Belestem, játszottak békésen, hurrá futás mosogatni. Mire végeztem Ádám jön ki a szobából egy szál fütyiben és egy pelenkát próbál magára ragasztani. Kérdezem tőle mért csinálja, hisz ő már nagyfiú és mért vetkőzött le? Sötét gondolataim támadtak. Megyek be a szobába és a popsivíz szétlocsolva a pelenkázó környékén, Miki hatalmas mosollyal takarítja a popsis szivaccsal a szekrényt. Összeszidtam mind a kettőt, Mikitől visszaszereztem a szivacsot, beraktam a kiságyba és megkezdtem a kárfelmérést. Pelenkák szétszórva, ágyak feldúlva, Ádám vizes ruhái szétdobálva a szekrény mögött a padlón áll a víz, a függöny vizes.

Rendet raktam kizavartam a fiúkat.

Ádám bement a fürdőszobába, hogy ott játszik, általában visz pár játékot és fél órát békében eltölt ott. De nem ma. Hallom, hogy zörög a mosógéppel, benézek és egy kiló mosópor a dobban és az összes rekeszben. Az utóbbi a kisebb gond, azt le lehet szerelni és kiborítani. De a többi elmegy a következő mosással és csak megbecsülni tudom mennyi lehet :-( Hiba elhárítás közben vettem észre, hogy pár morzsa macskaalom van a WC-be, le akartam piszkálni a kefével de bele volt ragadva a tartóba. Ott is macskaalom volt, belemártotta az edénybe majd gondosan visszatette a kefét a helyére. Megpróbáltam ledörzsölni de csak még rosszabb lett és azt a nyamvadt illatosító tartó egy darabját is sikerült levernem, majd rögtön a lyukba löknöm.

Most ebédelnek, Mikit leteszem aludni, Ádámnak berakok egy rajzfilmet, eltakarítom az ebéd romjait és ismét használhatóvá teszem a WC-t.

Közben megkelt a tésztám, azt is be kéne fejezni.

A délelőtti rombolást kiheverve délután kimentünk a játszóra, végre jó idő van! Több mint egy órán keresztül hiszti, nyivákolás és veszekedés nélkül játszottak, főleg külön-külön de békében. Éljen! Ádám a homokot túrta, aztán kicsit csúszdázott, virágot is szedett nekem, illatos ibolyát meg tyúkhúrt, majd együtt hintáztak és döciztek (de utálom azt a dög nehéz döcit).  Miki is élvezte a homok fötrést (jó választás volt a homokozós traktor és vödör húsvétra psszt ők még nem tudják  -kaján vigyor-) meg a terep körbe gyaloglását, egyedül vagy velem kézen fogva. Kis segítséggel mászókázott és csúszdázott, így az én napi edzésem is letudtuk. Mikor elunta a játszót, szóltam Ádámnak, hogy indulunk, szó nélkül összeszedte a homokozó játékot és haza jöttünk. Itthon gyors vetkőzés a kádba, ez a vacak szürke homok minden apró résbe beleül. Lehet össze kéne gyűjteni és időnként visszavinni a hazahordott mennyiséget.

Mikor apa hazaért, összeszedtük a bandát és családilag elmentünk bevásárolni. Miki az egész utat gyalog tette meg, hihetetlenül élvezte és eszébe se jutott fölkéretőzni.  Reméltem ekkora túra után jól elfárad és végre alszik másnap reggel hétig. De nem hat előtt már kukorékolt. És ma az oviba vezető utat sem élvezte annyira, a fél távot a karomban tette meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése