2010. szeptember 15., szerda

2010.09.15./2.

A nevekről már írtam most elsősorban a fiúnevekről fogok. Szerintem fiúnevet választani nagyon nehéz mert vannak a divatnevek az ősmagyarok, meg a tucatnevek. Kevés a jól hangzó, nem túl gyakori nem túl különleges. Ja és ezek mellett még passzolnia kell az én szempontjaimhoz is:

- vezeték névvel jól csengő

- könnyen becézhető

- karakteres

- nem túl feltűnő, nem túl tömegnév

A kedvenceim sajnos ezeknek nem felelnek meg, így bár vérzik a szívem de soha nem lesz Balázs, Péter, Tamás, Róbert, Gergő nevű fiam ezek egyszerűen a Szabóval együtt olyan semleges hatást keltenek.

Az Ádám név akkor tetszett meg mikor a mamám az apukájáról mesélt (születésem előtt meghalt). Hozzáraktam a Szabóhoz és megtaláltam benne azt a karaktert amit kerestem. Igaz 2006-ban az Ádám benne volt a top 10-ben de ha visszagondolunk ez a név generációk óta gyakori mégsem vált igazi felkapott divatnévvé. Nagyobb bánatom a becézés, bocs mindenkitől de nekem az Ádi és Ádámka formáktól borsózik a hátam. Ez a név rövid és annnnnyira szép önmagában is, hogy nem igényli a becézést. Már a gyerek érkezése előtt (bár a nemét még nem tudtuk) elhintettem a családban, hogy az én fiam ÁDÁM lesz így eredeti formában. A lánynév Natasa (ebben a formában) lett volna, ez még mindig tetszik de az évek alatt letettem róla, olyan kemény a családnévhez.

A Miklós akkor tetszett meg mikor Ádámmal voltam pocakos. Megfogott a névben rejlő kettősség és főleg a becézett alak. Simán el tudtam képzelni egy csöpp csomagot akit Mikinek hívnak, majd mikor felnő, két méter magas, széles vállú dalia lesz akkor bártan használhatja a Miklós formát ez mégis csak egy igazán komoly név (cárhoz méltó :-D). Benne van a köztudatban (ki nem ismeri a télapót?), mégsem találkozunk vele lépten nyomon, na jó decemberben igen :-)

Ezek után kellett megtalálnunk a sorba passzoló harmadik fiúnevet, erőssen fogynak az utónévkönyvben a minden szempontnak megfelelőek. Megoldás, kell egy lány :-DDD

Az angol lánynevekről is írtam már íme a kedvenc fiúnevem: Bryan, itthon Brájen formában anyakönyveztethető de ezt inkább hagyjuk.

Valamint új kedvencem az Igor. Nekem nagyon tetszik, meg van benne az a karakter amit keresek, kemény, komly hangzás, igazi pasis név. De mi lesz azzal a gyerekkel míg két méteres, széles vállú dalia lesz? Ki nevez el egy csöpp, lila, ordítóst Igornak? Azt már csak zárójelben, hogy a férjem helyből megvétózná, bővebb családom csendben rámhagyná, közben mélyen reménykedne, hogy a hormonok miatt van és majd elmúlik. Tehát Igor kilőve.

Ezt még a végére, két új lánynevet is találtam: 

- Glória szerinten nagyon nőies, meg oda vagyok az a-ra végződő lánynevekért de nehezen becézhető, és túl komoly egy újszülöttnek

- Madeline beleszerettem de angol és nem passzol a Szabóhoz

Újabb két név ami bár szép de mégis kilőve.

2 megjegyzés:

  1. A kisebbik lányomat Szávának szerettem volna elnevezni, de a család megvétózta. Azóta is sajnálom, hogy nem győztem meg őket. Fiúnévből pedig az Iván a kedvencem.:)

    VálaszTörlés
  2. Az Iván pont tegnap merült fel, egész meglepődtem, hogy a férjemnek tetszik. Nekem azért tetszik amiért az Igor és az ellenérveim is pont ugyanazok. Elrakom tartalékba, tervbe van a negyedik csemete, majd akkor elővesszük :-)

    VálaszTörlés