2011. szeptember 21., szerda

2011.09.21.

Hogy is kezdjem, nem tudom. Elegem van. A tehetetlenségből Maja alvásával kapcsolatban. Pontosabban a nem alvásával kapcsolatban. Biztos, hogy én rontottam el valahol de hol??? Ma a boltban beleolvastam a Suttogó könyvbe, várakozásaimmal ellentétben csak kb 30 oldal szól az alvásról. Amit sikerült elolvasnom nem volt hasznomra. Kissé kioktató hangon elmondja, hogy NE csináljuk (eddig se csináltam). Aztán jön az unásig ismételt esti rutin, közben megnyugszunk, felkészülünk az alvásra stb. Még egyszer valaki ezzel jön hozzá vágok egy bárányfelhőt, nagyot. Könyörgöm lassan 6 éve (Ádám születése óta) így csinálom az esti elalvással ritkán van problémám, pl: takonykór esetén. De mi a kutyafülét csináljak az éjszaka közepén cseppet sem álmos gyerekkel??? Most szoptatok aztán berakom az ágyba és remélek, mire visszaaludnék én is ismét sír, megint megyek és ezt játszuk 1,5-2 órán keresztül. Mikor végre tényleg elálmosodik ébren kerül ágyba és elalszik. De mért ébred fel, ha felébred, mért nem alszik vissza elsőre?
Tudom, hogy a szoptatás nem megoldás, a babusgatás sem (Tracy is megmondta) de mikor hazahozom az újszülöttet ő még bizony éjjel is éhes, tehát átmegyek és szoptatok. Aztán bébike reménysugárként 3-4 hónaposan hetente egy éjszakát nagyjából átalszik. Nem csörtetek be felébreszteni csak akkor megyek ha sír. Igen, ebben a korban megkíséreltem megnyugtatni simogatással de csak még jobban sírt, tőle egy lépésre pedig alszik a két bátyja. Ha már fölveszem, nem ringatom, mert tudom, hogy 3 hónap múlva nem akarok az éjszaka közepén a nappaliban körözni, akkor inkább a szoptatás és a fotel. Pár perc, megnyugszik alszik. Majd a következő hónapokban egyre sűrűsödnek az ébredések és egyre tovább tart amíg elalszik. Tudom, hogy ez a rossz út, de hol kellett volna elfordulnom? Főleg, hogy egészen sokáig gyakoriak voltak a jó éjszakák is két-három ébredéssel. Ezt be lehet tudni a mozgásfejlődéssel kapcsolatos átmeneti időszaknak vagy a teliholdnak, fogzásnak. Tehát bíztam abban, hogy elmúlik magától, de nem, ez majd nagyjából akkor lesz jobb ha lediplomázik/elköltözik/férjhez megy/piros hó esik.
A nappali alvással nincs probléma, nincs kötött napirendünk Maja akkor alszik ha álmos (Tracy is ezt írta) az egyetlen amikor nem teszem le hiába álmos az este 5-6 közötti időszak. Mert ha ilyenkor leteszem (kipróbáltam) ő édesen durmol 2-3 órát ébredés után pedig vígan viháncol éjfélig (vagy még tovább), hiába viszem fürdeni, vacsorázni, nyugtatni a szokott időpontban. Nem álmos, nem alszik. Pálinkás kenyérrel mégse tömhetem, tehát marad az, hogy ha maga Morpheusz toporog a küszöbömön akkor sem engedem este 10 percnél tovább aludni és pont. Így némi nyüglődéssel kihúzzuk fél 8-ig akkor jön a szokásos esti műsor és simán elalszik.
Van alvós macija, a szobába pont annyira van világos az utcai lámpától, hogy tájékozódni lehet, mellesleg, nappal világosban jobban alszik, vacsorára már régóta tejpépet is eszik, kizárt, hogy éhes, főleg nem hússzor. De akkor mégis mi a manót tehetek?
Ha valakinek van épkézláb ötlete zaklasson bátran, csak kérlek könyvet ne ajánljatok, még egy esti rutinos tuti alvás megmondóval nem vagyok előrébb. Ja és az együtt alvásra sem vagyok hajlandó. Az egészen egyszerűen nem az én utam, hosszan tudnám fejtegetni de nem teszem.

1 megjegyzés:

  1. Én a második gyereket(most 10 hónapos) 2 hónaposan elkezdtem hagyni, üvöltsön ájszaka, amikor felébred. Fura módon fél óránál tovább sosem üvöltött. Egy hónapig tartott a felkelésről való leszoktatás, de 3 hónapos kora óta végigalussza az éjszakát. Muszáj volt, ha akart bárki is aludni a lakásban, 46 nm-en lakunk most már négyen sajnos. Nálunk nappal kemény napirend van, mert a nagyobbik bölcsibe-oviba járása köti az időt, de így legalább tudja mikor, mire számíthat, sosem kell keltenem, vagy evésében/bármiben megzavarni/félbe szakítani, mert menni kell.

    VálaszTörlés