2010. április 27., kedd

2010.04.27.

Egy egész falunak való petrezselyemzöld lapult a hűtőben, ma megmostam és felaprítottam, beraktam a mélyhűtőbe. Miki természetesen szorosan mögöttem felsorakozott segíteni:

- Vijá, vijá,vijá!!!!

Adtam neki egy darabot de nem kérte, még csak meg se fogta.

Ádámnak hihetetlen memóriája van. Egy hónapja találkoztunk a nagynénémmel az ovi melletti buszmegállóba. Utána pár napig még kereste, majd elmúlt. Ma közeledtünk a buszmegálló felé és keresni kezdte.

Tegnap a bolt felé a bank mellett mentünk el és arra is emlékezett, hogy szoktunk oda menni.

Jó figyelni mennyire különböznek.

Ádám nagyon ügyesen mozog, jól feltalálja magát egyedül de szereti a társaságot, könnyen barátkozik (néha már túl könnyen).  A beszédfejlődése lassú. Sokáig nem érdekelte a mese, az ügyességi játékok. Hónapokig időről időre elővettem mutogattam neki a különböző színű, méretű formákat, hogy kell egymásba pakolni. Megvárta amíg befejezem majd szétrombolta. Fel is adtam a készségfejlesztő játékok gyűjtését. Aztán egyik nap amikor főztem, kirámolta a konyhaszekrényt és tök egyforma színű de különböző méretű műanyag tálakat tökéletes sorrendben egymásba pakolta. Nesze neked hiper-szuper készségfejlesztő játék, csak nézzünk körül a lakásba :-)

Miki kicsi korától kezdve utál egyedül lenni, de az idegeneket is sokáig utálta még most sem ugrik mindenkinek a nyakába elsőre. A keze sokkal ügyesebb apró dolgokat korán ügyesen megfogott, a világ működését is jobban érti. Ügyesen kommunikál, az evéssel kapcsolatos kérdésekre már egy éves kora után bólintással válaszolt, mutogatott, tapsolt. Most alig múlt 1,5 és lehet mondani 20-25 darabos szókincse van. Oké nem tisztán de tudatosan használja. Neki az elindulás ment nehezen de most már bátran gyalogol.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése