2010. november 26., péntek

2010.11.26.

Jó reggelt! Vagy valami hasonló. Ádám köhögött és mire sikerült csillapítani kiment az álom a szememből. Most itt élvezem a csöndet és, hogy senki nem akar tőlem semmit, szabadon lóghatok a neten. Találtam is egy cikket az élelmiszer ipar "egészséges" ételeiről.

Mikor Ádámot terveztük akkor elhatároztam, hogy bioanya leszek és a gyerekem csak egészséges táplálékokon fog felnőni. Szép tervek. Azért vannak sikereim, igenis igyekszem a nagyon műanyag dolgokat kerülni. Az én konyhámban nincs zacskós leves, leves kocka de még ételízesítő sem. Helyette van egy csomó fűszerem, oké szárított, mert nincs időm minden nap friss bazsalikomot vadászni a piacon, az erkélyen termesztésre pedig alkalmatlan vagyok, kompromisszum. Az E izéket tartalmazó dolgokat is próbálom csökkenteni, nem veszek előre panírozott, fagyasztott, süsd ki olajban, töltött műhúsokat. De néha eszünk virslit (nem is akarom tudni mi van benne), eszünk, főleg sonkás felvágottakat. Nem veszek Kinder termékeket a fiúknak. Akárhogy reklámozzák nem tudnak meggyőzni róla, hogy egészségesebb mint egy szelet jó kis hazai Boci csoki. Ez a fő problémám vele. Mert egy kényeztető nyalánkságtól nem várom el, hogy egészséges legyen, azt nem vödörszám eszem és nem azért mert egészséges. Azért eszem spenótot mert egészséges de a csoki az csoki. Nekem például a Boci meg a Tibi meg a Sport csoki. Ezeket sem esszük napi szinten. Én például most egyáltalán nem. A fiúkkal meg valahogy szerencsém van, a boltban ők is meg akarnak venni mindent ami édes (itt a csokitélapó szezon) de beérik annyival, hogy "majd veszünk" most van otthon mandarin/kakaós csiga/süti vagy ha nincs kapnak kiflit, vagy túró rudit. Tényleg, egy kis reklám, viszonylag új termék a Mizo boci rudi, tényleg olyan íze van, mint gyerekkoromban az igazi papírcsomagolású túró rudinak!

Talán emlékeztek még pár éve nagy botrány volt a guargumival, akkor terjedtek terméklisták amik ezt az E izét tartalmazzák. Na kérem akkor büszkén kihúztam magam mert a listán szereplő egyetlen terméket sem szoktuk venni. Természetesen lehet, veszek olyant ami nem volt a listán, mert mi is eszünk májkrémet, felvágottakat, sajtkrémeket de jó érzés volt, hogy több száz terméket évek óta nem vettem le a polcról. Szóval így próbálok én lavírozni a bio és a mérgek között. Nem vagyok bioanya, már nem is leszek de ami tőlem telik megteszem. Az igazsághoz hozzá tartozik az is, hogy a "bio" szó mostanra szinte márkanév lett és sokszor nem lehet tudni a boltban, a piacon mi az igazi bio. Számomra például az az igazi amit anyósom kertjéből kapok, abban megél a kukac is. Egészen más az a tojás az a csirke amit tőle kapok. Lehet nem olyan nagy, meg csilli-villi de valódi. Látta az eget, kapirgált, kukoricát evett.

Valamint egy felfedezés nem emberi de elgondolkodtató. Leó az utóbbi hónapokban szemmel láthatóan hízott, pedig csak harmad annyi kaját kap, mint a macskakajás doboz ajánlása, sőt van, hogy két napig eszi a harmad adagot. Mekkora lenne ez a macska ha az ajánlás szerint etetnénk? Ügyes kis marketing, és ő csak egy macska. Akkor most talán érthető mért nem adok a gyerekeknek napi szinten csilli-villi csokit, joghurtot, "vitaminos" cukorkát.

Megpróbálom illusztrálni a különbséget:

2006.

2010.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése