2010. november 19., péntek

2010.11.19.

Találtam valamit ami nagyon foglalkoztat. A héten sokat vártam az orvosnál és unalom ellen felszerelkeztem egy Nők lapjával, micsoda élmény a sok mese olvasás után! Szóval itt olvastam egy cikket, gyermektelen 30 fölötti nőkről akik még nem akarnak gyereket mert:
- nincs meg az anyagi háttere
- karriert épít
- fél, hogy nem tud megfelelni
- gyerekbarát környezet hiánya (akadálymentesítés)

A cikket olvasva először az jutott eszembe ha mindenki így gondolkodna már kihalt volna az emberiség, hisz ennél sokkal nehezebb időkben (világháborúk, világválságok, járványok) idején is születtek gyerekek és felnőttek, lehet nem volt 4 havonta csilli-villi új cipőjük, nem jártak évente többször külföldre nyaralni de felnőttek és sokan azóta már a saját gyerekeiket is felnevelték.

Aztán próbáltam kitekinteni a saját buborékomból, mert attól, hogy nekem a család, gyerekek az életem mások másképp élnek, nekik más dolgok a fontosak. Igyekeztem megérteni vagy legalább elfogadni az érveiket de nehezen ment (vagy nem is). Sokak mondataiból azt szűrtem le a környezetnek akarnak megfelelni a gyerekvállalással is. A barátnőnek, ismerősnek, szomszédnak van gyereke de mellette szuper anya, szuper szakács, karriert épít, két autó, kertes ház stb. Most a szomszédnak szülök vagy magamnak??? Azért mert valaki kifelé épített egy szuper nő imidzset attól még nem az. A legkönnyebben a karrier építést tudom elfogadni. Igenis legyenek nők akik vállaltot, minisztériumot, államot vezetnek, vannak munkák ami mellett max a bébiszitternek tudnának szülni, ez nem túl idilli. Azonkívül szerintem igenis léteznek nők akik jobb emberként élnek ha nem lesznek anyák. A világ sokszínű ilyen nőkre is szükség van. Az akadálymentesítéstől pedig padlót fogtam. Természetesen én is nagyon örülnék ha megtörténne de amíg egy elvileg akadálymentes épület ajtajának babakocsi nélkül teljes testsúlyommal (pocak nélkül átlag 50kg) feszülök neki, hogy bejussak sok csodára nem számítok. El sem tudom képzelni kerekesszékkel, hogy jut oda be bárki is egyedül. Részemről nagyon melegen ajánlanám a tervezőknek az építés előtti tesztelést, üljön csak bele egy kocsiba, vagy próbáljon meg babakocsival bejutni, hamar megszületne a jó megoldás.

Egy másik cikk a gyerekkel vendégségben témakört részletezte. Egy idézettel kezdődött, a nem gyerekes vendégül látta gyerekes barátnőjét családostul. A gyerekes előre odatelefonált (1 és 6 évesekkel ment), hogy gyerek magasságú polcokról minden törékeny dolgot pakoljon föl, szerintem ez praktikus ötlet. A gyerektelen ezen kibukott. Attól pedig sokkot kapott, hogy a 6 éves kiöntötte a (méreg drága) szőnyegre a szörpöt, leszakította a függönyt (oké ez tényleg sok) és az 1 éves be mert kakilni, borzalom. Anyukája az ágyon tette tisztába ez volt a csúcs. Hol tegye tisztába? A méregdrága szőnyegen vagy az étkező asztalon, feltételezem egy gyerektelennek nincs csak úgy véletlenül egy pelenkázója. Az aláírás szerintem mindent elárul: egy gyerekre vágyó 38 éves. Gyerekre vágyik de kibukik egy foltos szőnyegen, kakis peluson? Feltalálták a szőnyeg tisztítót, van kézi, gépi de akár házhoz is jönnek, hozzák viszik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése