2012. január 26., csütörtök

2012.01.26.

Már Miki is tud vetíteni. Elmesélte, hogy amikor a mamával volt ő látta Villám McQueent beszállni a kamionba. Teljes átéléssel mutogatva mesélte el. Az igaz, hogy DVD-n rengetegszer látta az esetet de csak itthon.

Tegnap különös kérdéssel állított meg egy szomszéd: hogy vagyok határozott a gyerekekkel? Ööö időnként úgy érzem sehogy. Ilyenkor kétségbeesve kiáltozom Nanny McPhee-ért. Aki nem jön. Hozzám nem. Szóval ordítozom és összekaparom magam és újra elmondom a szabályokat, büntetek, és kiakadok, kiosztom őket (sorrend változhat) aztán egyszer csak este lesz. Neki nem egészen így mondtam el de nagyjából erről szólt. Egészen meglepődtem, hogy valaki engem kérdez nevelés ügyben. Általában én szoktam segítségre szorulni. Nem vagyok szaktekintély ezen a téren a tapasztalatom is csak a saját gyerekeimre érvényes, sőt ami bejön az egyiknél nem működik a másiknál és kezdhetem elölről.
De ha már itt tartunk eldicsekszem legújabb kísérleti nevelési projektemről. A dolog nem annyira új inkább csak megint előszedtem. Évek óta több gyereknevelési könyveben és műsorban is találkozom a matricatáblázattal, mint tuti módszer. Tavaly jártam egy gyerekpszichológusnál aki szintén melegen ajánlotta, igaz ő piros pontokkal de ez mindegy. Kipróbáltam. Ádámnál rögtön működött de ő a könnyebb eset nála minden működik Mikinél semmi. Miki a tőle megszokott módon rá se bagózott a dologra. Abbahagytam mert így nem láttam értelmét.
Karácsony előtt egy nagyobb kiakadás után sem jött Nanny McPhee, ezért vettem két füzetet és este meglobogtattam őket:
- Aki pakol az kap matricát! - Miki vonakodva de beszállt, 5 perc alatt rend volt. Ez így ment egész héten. Összességében úgy tűnt Miki is érti végre a dolgot, többször beállt segíteni mint nem.
A héten nagy levegőt vettem és új matrica szerzési lehetőséget jelentettem be: aki reggel dübörgés és ordítás nélkül felöltözik valamint elhagyja a házat (a lépcsőházban és a ház előtt is tilos hangoskodni) az délután matricát kap. Átütő sikerről még nem számolhatok be. Tegnap csak Ádám érdemelte ki, ma egyik se.

Egyéb híreink:
Maja 5. fogát szerdán délután fedeztem fel, még kettő vagy három dudorodik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése