2012. január 9., hétfő

2012.01.09.

Az elmúlt napok eseményeiből

A fiúkkal egy csoportba jár egy kislány. A téli szünet előtt nagy volt a barátság, egyik délután az öltözőszobában ücsörgött a nagyival amíg én oda nem értem a fiúkért. Másnap mi már mentünk ki mikor a nagyi megérkezett, még a folyosón találkoztunk. Aztán hazafelé egyszer loholó gyerekhangot hallok: az ovitól szaladt utánunk. A nagyitól meg is kaptam, hogy az összes kereszteződésen körülnézés nélkül átszaladt a gyerek, mert nem vártuk meg. Bocs, a gyereknek van keze (kettő is!) meg kell fogni és akkor nem szalad el, 3 gyerekkel én nem alkalmazkodom senkihez.
Múlt héten is egyik nap az öltözőszobában ücsörögtek de most Ödönkét várták. Gonosz vagyok ha ennek örültem?

Pénteken Mikit kölcsönadtuk a mamának. Ilyenkor mindig olyan furcsán nagy a nyugalom itthon. Ádám békében játszik, Maja alszik vagy körülötte fötör, nincs civakodás, nincs nyivákolás. De azért érezni, hogy valaki hiányzik. Ádám éjjel köhögött. Vittem neki vizet, osonok be a szobába és Miki ágyában mintha feküdne valaki. De Miki mikor jött haza??? Vagy még álmodom? A földön heverő plüssök között ösvényt rugdosva fedeztem fel, hogy nem álmodok és valóban fekszik valaki ott. Ádám telepedett oda illegális ágyfoglalóként. Reggel próbáltam valami magyarázatot kiszedni belőle de csak azt hagyta ránk, hogy hiányzott neki Miki.

Mért van az, hogy mikor azt hiszem Ádám már nagy fiú és nem csinál túl nagy butaságot, pillanatokon belül kiderül tévedtem? A sztori:
Elosonnék pisilni, ez általában úgy fest, hogy kinézem Maja mikor van a legmesszebb a fürdőtől, felpattanok, a küszöbről szinte bedobom és mire utánam jön én már kifelé megyek. A terv most is ez volt de küszöbről dobbantás közben vettem észre, hogy a WC papír csutkáig le van tekerve (félig volt a guriga). A lehetőségekhez képest igyekeztem gyorsan visszatekerni, közben Maja természetesen felfedezte eltűnésem és szaporán csattogó tenyerekkel rohant utánam a szokott négy kerék* meghajtással. Közben Miki is betoppant:
- Ana te mitinááász? (mit csinálsz)
- (Málnát szedek, minek tűnik? - ezt még időben visszaszívtam) Ki tekerte le a WC papírt?
- Ádá hót! (Ádám volt) - én is így tippeltem, mert előttem ő igen sokáig időzött a fürdőben.
Közben sikerült pisilnom, Maja csak kicsit simogatta meg a WC kefét (mért olyan izgalmas a kefe? az összes gyerekem oda van érte) utána kezet mostunk és elhagytuk a fürdőt. Ádámot a rend kedvéért kérdőre vontam bár már egyáltalán nem emlékezett a tettére.

*Bocs a kitérőért de ezt nem bírom kihagyni a négy kerékről gyakran eszembe jut. Tavaly teljesítettük a magyar álmot: minden családba 3 gyerek 4 kerék. Maja januárba érkezett, Ádám húsvétra, apa nyáron kapott biciklit. Az összesen 3 gyerek 4 kerék. Igazam van?

Nagyjából csütörtökön eltűnt Miki kettes számú kedvenc plüss kutyája. Picit aggódtam, hogy házon kívül veszett el, mert pont aznap vittem magammal az oviba. De ott én saját kezűleg tettem a táskába Büdikutyával együtt, majd rögtön a gyerek hátára aggattam. Itthon szintén saját kezűleg szedtem ki a táskából és utána már nem mentünk sehová. Tehát a jószágnak itthon kell lenni. Kerestük pénteken, kutya sehol. Mikitől próbáltam információt szerezni:
- Hóóó tünt kiki kuhamam??? (hová tűnt kicsi kutyám) - ezen kívül semmi érdemlegeset sem sikerült belőle kihúzni. Kerestük tovább. Szombaton apa már a parketta alá is bekukucskált mikor Ádám az előszoba szekrény fölső polca felé kezdett mutogatni. Nekem akkor ugrott be, hogy ott dobálóztak a héten és egyszer nyivákoltak is mert valami fönn akadt. De mire befejeztem a pelenkacserét már azt hallottam, hogy "jejőőőt!" (lejött). Ők mást kezdtek játszani én pedig nem foglalkoztam vele többet.
Apa fölmászott és valóban ott volt. Mire Miki hazaért már várta őt a kicsi kutyája.

Szombaton engedélyt kaptam, hogy vasárnap 10-ig alhatok. Maját erről elfelejtették értesíteni de kivételesen ő is csak fél 6(!)-kor kezdett morogni. A felkelést sikerült kicsit elhúzni csak 6 körül reggeliztünk. A fiúk nagyjából fél óra múlva csatlakoztak. Ádám fogott egyet a vacsoráról maradt sajtos kiflikből és leült a helyére. Miki is megjelent az ajtóba, kissé Mr. Bean-es mozgással, szemét dörzsölgetve. Meglátta Ádámnál a kiflit:
- Ádá neke ne hagy kifi!!!! - nyivákolós hang.
- Neked is jó reggelt, ott van a tepsibe, vegyél.
Majának is hozott egyet és hamarosan minden tele volt félig rágott kiflikkel. A rakott krumplit pedig pont 10-kor dugtam a sütőbe. Majd egyszer máskor alszom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése