2012. január 24., kedd

2012.01.24./2.

Múlt héten a Waldorfba voltam nyílt napon. Ők egy sokkal hosszabb ám találóbb címet adtak az estnek. Röviden: nagyon tetszett! A program két órás volt én úgy terveztem a felénél megtudom ami nekem fontos és lelépek. De ennek a két órának egészben volt értelme, a végére bezárult a kör és helyére került minden. Az ügyben sajnos nem lettem okosabb, hogy Szabó Ádámnak való hely-e de ez folyamatban van.
A Waldorf nem csupán iskola, ez egy komplett oktatási/nevelési program ami csak hosszútávon működik. Tehát a döntést nem egy este alapján fogom meghozni.
Ez az este számomra arról szólt, hogy megtapasztaljam hogy működik a Waldorfban az oktatás. Az előadó nem eredményekről, statisztikákról és kompetenciákról beszélt, nem lobogtatta (volt) Waldorfos diákok sport/tanulmányi versenyeken szerzett érmeit hanem MEGMUTATTA ők hogyan tanulnak/tanítanak. Kivitt minket az aulába ahol olyan játékokat játszottunk (mi felnőttek, gyerek egy darab sem volt) amit a hozzájuk járó gyerekek. MEGMUTATTÁK egy meséből hogy lesz L betű. Ez alapján hogy épül fel náluk az olvasás. Az ő gyerekeik nem olvasnak karácsonyra de nincs szükségük értő olvasás órára, mert ők értik amit olvasnak.
Az egész este olyan más olyan barátságos volt! Megérkeztem a terembe a székek körbe rakva, a tanárok köztünk ültek, teával kínáltak, beszélgettünk, mind a negyvenen. A végén a harmadikosok által készített csokis golyót vitték körbe. Olyan emberi volt. Voltak olyan szülők akik már második gyereküket hozzák idén. Egészen más emberek voltak körülöttem mint amit megszoktam de engem vonz ez a légkör.
Arról meggyőződtem, hogy ez egy jó hely, én is szeretnék itt diák lenni, esetleg Ádámmal beiratkozni (Solymáron van kezdeményezés ebbe az irányba: szülők iskolája). Maradtak még kérdéseim azoknak utána fogok járni. Csak utána tudok dönteni.
Elmondták ők mi alapján figyelik a gyerekek iskolaérettségét, természetesen ez sem a hagyományos módszereken alapul de ez alapján is Ádámnak jár még egy év az oviban. Szóval szerencsére van időm alaposan körbejárni a kérdést, hogy jó döntést hozzak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése