2011. július 9., szombat

2011.07.09.

Gyerekszáj:

Ádám tudja mi kell a csajozáshoz:
- Megyü tajozi? Hozok ótót! (megyünk csajozni? hozok autót)

Miki figyeli ahogy töltöm a mosogatószert a flakonba:
- Éni kéek!!! (én is kérek)
- Ez mosogatószer.
- Mét? (mért)

Ádám:
hopa - holnap
pibepaj - csibecsaj (Maját szoktam így hívni)
é iho báhunak leheet - én írok bátyusnak levelet

Miki:
akajo/kéje ajami enni - akarok/kérek valamit enni (nagyjából egész nap akar valamit enni, akkor is ha épp csak lenyelte az előző étkezés utolsó falatját)

Maja még nem beszél de új tudománya van: tolat. Felemeli a popsiját és kotor hátrafelé, közben nagyon boldog. :-)

A hét nagy eseménye: szandit vettünk a fiúknak. Nem volt kedvem nagy családdal megszállni a boltot a két fiút három sarokból összeszedni és még Maját is szórakoztatni ha véletlenül elunná a programot. Bár szerencsére a zsebemben elég jól érzi magát hosszabb vásárlásnál is csak ne álljak sokáig egy helyben. Szóval a vándorcirkusz előadás helyett kézen fogtam Mikit, apa itthon maradt a többiekkel és átsétáltunk a boltba. Hamar megtaláltuk a minden szempontból megfelelőt, méret jó, Miki boldog. Hazajöttünk, gyerek csere, Ádám is kiválasztotta a szandit. Hazafelé még egy ruhaboltnak álcázott bazárba is bementünk, vettünk két buborékfújót.
Nagyszerű játéknak indult, Miki is azonnal tudta mit kell vele csinálni, boldogan fújkálták az erkélyen. Aztán Ádám szétlocsolta az övét, valamivel később Mikiét leöntötte az erkélyről. Szerencsére pont nem járt alatta senki.
Délután az új szandikkal felszerelkezve mentünk a játszóra. Ádám minden szembejövőnek megmutatta. Ne csodálkozzatok ha hamarosan új szandis Ádám - óriásplakátok lepik el a várost. :-D Minden rendben volt amíg a füvön voltak. A homokba elmerültek rögtön az első lépések után és mint akiket üldöznek rohantak ki:
- Bement a homok! - leültek kiszórni majd újra három lépés a homokba. Nagyjából két órát voltunk lent átlagosan 5 percenként vették le a szandijukat. Mindig visszaparancsoltam rájuk, igen tudom, hogy a mezitlábazás jó lúdtalp ellen de azt is tudom, hogy a homokozóba macskakaki van a fűben pedig üvegszilánk. A játszó két éve még hajléktalan tanya volt, tereprendezéskor a szétszórt üvegekre rámentek a munkagépekkel. Pár vödör szilánkot már összeszedtem. Nehezítette a fölhúzást, hogy gyakran az egész tépőzárt kihúzták a fém tartóból, nehéz visszatenni, főleg ha nem figyel csak visít.
- É ne ezt a szadi akajta! (nem ezt akartam)
- Pedig te választottad. - ott ugrált a boltban, hogy milyen csuda szandija van és mikor megyünk már fizetni.
Igen, voltak pillanatok amikor legszívesebben olyan messzire hajítottam volna azt a nyamvadt szandit amennyire csak bírom (sosem voltam jó dobó :-D)
A pancsolás is napi program. Tegnap előtt két műanyag kanalat dobtak le, büntiből csak akkor hozhatták fel amikor a játszóra mentünk, közben az egyiken átment egy autó, azt is el is kellett dobni. Tegnap a vizes alsókat dobálták le. Azokért lementem de kilátásba helyeztem a pancsolás tilalmat ha még valami "véletlenül" leesik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése