2011. május 1., vasárnap

2011.05.01.

Ma országos Maja nap van! (juj de nagyképűűű) Szűkebb birodalmunkban mindenképpen. Királylány érezte is, hogy ma ő a főszereplő és a nap nagy részében igényelte a figyelmet. Felvonulás is volt. Majával a kézbe föl-le a nappaliban. Az ünnepeltnek tetszett, pontosabban ma csak ez tetszett neki.

Anyának lenni jó, nem könnyű de a legjobb dolog a világon. Szerintem ez az egyetlen "foglalkozás" aminek igazán értelme van. Tovább adom amit én is kaptam. Hivatalosan ma van anyák napja de igaziból ennél gyakrabban. Például mikor Miki csak úgy fontos dolgait félbehagyja és azt mondja:
- Anya szeete tége! (melyik főnök mond ilyet?)
Vagy mikor Ádám lapátolja az ebédet és csillogó szemmel megkérdezi:
- Ezt te főzte?
- Igen.
- Naon fio, én szeetem! - majd repetát kér. (ez úgy simogatja a lelkem)
Vagy mikor Maja kivilantja legszélesebb fogatlan mosolyát, összes végtagjával kalimpál és majd kiesik a pelenkájából örömében. (ilyet csak egy fogatlan egy év alattitól kap az ember lánya :-))
Az enyémek még nem mondanak verset és nálunk ovis anyák napja sincs (annyira nem bánom, az olyan kötelező jellegű ünneplés) de azért találtam párat amit most itt megörökítek, hátha jövőre megtáltosodnak és megtanulják az egyiket, csak úgy.

Fecske Csaba: Ezentúl jó leszek

Ezentúl jó leszek
állíthatom
reggeltől estig
tetőtől talpig
csupa jó leszek.
a füleimet ezentúl
mindig megmosom
rendbe rakom a ruhám
tiszták lesznek a körmeim
köszönök szépen mindenkinek
azt teszem csak,
ami szép és jó.

Ha már jó leszek
és ezután az leszek
nem verekszem
nem csúfolkodom
nem húzom meg a lányok haját
semmit sem teszek
amit nem szabad
a legeslegjobb gyerek én leszek,
ha majd nagy leszek
mert ezt a sok jóságot
észben tartani azért
nem tudja egy ilyen kisgyerek!

Nagy Katalin: Kettőnk titka

Amikor megszülettem, apukám hazavitt
bennünket a kórházból. Csak előbb
még behozott egy hatalmas virágcsokrot.
Anyukámnak adta. De az ő kezében
már én voltam és a kisbőrönd, a babakelengyével.
Apukám átvett engem. És rögtön
a fejemre húzott egy sapkát. Még sose
volt sapka a fejemen, és nagyon utáltam,
hogy most van. De nem tudtam levenni,
mert még nem azt fogtam meg
amit akartam, hanem ami éppen sikerült.
Például a fülemet. Jól megfogtam,
megmarkoltam, és már sírtam is miatta.
Apukám csodálkozott. Anyukám levette
a sapkát, ő megérti, amit sírok.
Amikor hazaértünk, apukám kisegítette
a taxiból anyukámat és a virágot.
Anyukám meg kivett engem.
A lakásban letettek a kiságyamra.
Anyukám azt mondta, most tisztába
tesz, mert hátha bepisiltem. Én biztosan
tudtam, hogy igen, csak nem szóltam.
Minden apróságért nem sírok!
De azért nagyon örültem, amikor kibontott
a pólyából. Nyújtózkodtam,
nyújtózkodtam... Fázni kezdtem. Hol
van már az a jó kis száraz pelenka?
– Hol van a száraz pelenka? – kérdezte
anyukám is.
És apukám rögtön tudta, hogy a taxiban
maradt a kisbőröndben. Máris
indult az üzletbe újért. Anyukám elsorolta,
mi minden tartozik a babakelengyéhez.
Le is rajzolta, hátha az önkiszolgáló
boltba megy apukám.
Addigra éppen megérkezett a taxisofőr.
Hozta vissza a kisbőröndöt.
Én közben már újra bepisiltem. Elkezdtem
csuklani. Anyukám kicsit megijedt.
Apukám is. A taxisofőr ajánlotta,
hogy takarják már be azt a gyereket.

Szénási Miklós: Anya

Tegnap foci közben
olyan nagyot estem:
mind a két térdemen
meg is sebesültem.

Csak ültem, zokogtam,
potyogott a könnyem.
Ám akkor szólt egy hang:
éppen jókor jöttem!

Anya volt , ki mindig
időben érkezik
Lehet bármi gondom,
biztos, hogy ő segít.

Anya süt, anya mos
anya mindenhez ért.
Anyát úgy szeretem,
nem adnám semmiért.


Ezt pedig csak úgy, mert már gyerekként is a kedvencem volt:

Nadányi Zoltán: Nagyanyónak

Édes-kedves Nagyanyókám!
Anyák napja van ma!
Olyan jó, hogy anyukámnak
is van édesanyja.
Reggel mikor felébredtem
az jutott eszembe,
anyák napján legyen virág
mind a két kezembe.
Egyik csokrot neked szedtem,
odakünn a réten,
Te is sokat fáradoztál
évek óta értem.
Kimostad a ruhácskámat,
fésülted a hajamat,
jóságodat felsorolni
kevés lenne ez a nap.
Köszönöm, hogy olyan sokat
fáradoztál értem,
és hogy az én jó anyámat
felnevelted nékem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése