2012. október 30., kedd

2012.10.30.

Hétvégén Messzi mamánál voltunk disznóvágáson. Nagy esemény ez hátrányos helyzetű városi gyerekek életében! Egész héten készültek, hogy majd ők fogják a malac farkát. Reggel az izgalom hamar alább hagyott és eltűntek a szobába játszani a farok fogást szerencsére senki sem firtatta. Húsevő vagyok de már a szupermarketek korában nőttem fel és a konkrét ölést ha nem muszáj nem nézem. Segíteni nem tudok, közönség nem kell az akcióhoz. A kíváncsi csapatot is csak a lógó áldozathoz engedtük ki.
 
Farok fogás valamikor délután volt amikor apa a nevezett alkatrésszel a kezében bejött. Akkor viszont megfogták mind.
Az éjszakánk sikerült hosszúra mert napközben elhasználtuk a meleg vizet mosogatásra, ezért fürdés alól mindenki felmentést kapott. A fiúk egy kicsit hüledeztek aztán elmúlt. Ugyanis az van, hogy nálunk ilyen még nem volt. Én undok sárkány vagyok, minden elmenős programot, minden napot úgy szervezek, hogy az esti vacsi-fürdés-alvás rituálé meglegyen. Sok éves rutin ez és mindig volt egy aktuális apró babánk akinek a tudtára kellett adni, hogy vége a napnak, jön a nagy alvás. Most a fiúk azt is megtanulták, hogy a föld akkor is forog tovább ha egyszer eltérünk a megszokottól. Na de nyuszika azt hitte buli van, felpörgött és picit sem akart aludni. Helyette hozzám csapkodta a maciját, a kezét egyszer le is fejelte az orromat, rugdosott, kapálózott, viháncolt, többször szökni próbált. Egyszer úgy tűnt végre alszik, óvatosan elfészkelődtem én is alváshoz de újra kezdte. Szerintem a végén nem is elaludt csak elájult. Természetesen ez a kis magánszám nem akadályozta meg másnap a korán kelésben az öt órás harangozást már együtt hallgattuk.

 
 
Tegnap Miki volt a segédem, szellemeket aggatunk, így már teljes a töknap hangulat itthon. Hamar kész lettünk ez hiány érzetet okozott neki, folyamatosan sündörgött körülöttem:
- É szeeték vajamit csináni. - de mit csináljunk? Már nagyon nem akartam rajzolgatni, vagdosni, ragasztani a nagy projekteket (5 percnél hosszabb) úgyis hamar otthagyja aztán mire befejezem ismét megjelenik és újabbat akar csinálni, hogy ismét magamra hagyjon. Ehhez most nem volt kedvem. Eszembe jutott a fonal baba. Azt csak tekerni kell meg kötözni. Hogy ne legyen babaszagú, fehér fonalat fogtam és azt mondtam szellemet készítünk. Nagyon izgatott lett. Boldogan tekerte a kezére a fonalat, már úgy kellett leállítanom, hogy maradjon valami a gombolyagból és a szellem is használható méretű legyen. Cserébe tekerhetett még egyet a kezének. Aztán összekötöztük és egy alkalmasnak tűnő pillanatban megkérdeztem fiú legyen vagy szellem. Egyértelműen a szellem győzött végül is azt ígértem, így elvagdosta az alsó hurkokat, hogy legyen szoknyája. Nagyon tetszett neki a műve! Körbe röpködte és huhogta vele a lakást. Maja megpróbálta elcsórni, Miki nem engedte. Aztán Mikivel megegyeztünk, kölcsön adta a szellemet Majának és gyorsan csináltunk egyet nyuszikának is. Akkor már ketten huhogtak a lakásba. Vártam Ádámot, Miki többször is mondta, hogy csinál neki de lebeszéltem, hogy hagyjuk Ádámot is kibontakozni ha akar majd szól és csinálhat ő is magának. Nem akart. Miki a szellemmel ment aludni, ma reggel 5-kor Büdikutyával a szellemmel és még valami autóval jelent meg az ajtómban. Aztán hosszú volt a nap a szellemek nem az örökkévalóságnak készültek, szóval rövid karrier volt.

Mamám reggel elkérte a fiaim, holnap jön értük a papa. Eredetileg holnap akartam tököt faragni de így áttettük mára. Szépek lettek, büszke vagyok magamra.
 
 A kikaparás

Együtt a tök csapat

Fény az éjszakában (nézd meg nagyban akkor a hintón jobban látszik a minta)

Tegnap kakaós csigát sütöttem, ilyenkor mindig nagy körülöttem a tolongás, mindenki segíteni akar. Felszerelésünk hiányos de nagyon jó megoldást sikerült találom.

Miki és Maja jól elfértek a kis asztalon

Ádámnak nem jutott kis deszka és sodrófa ezért őt az én helyemre állítottam be. Amíg nyújtott én elkészítettem a tölteléket. Karácsony illatra vágytam ebbe nagy hidegbe ezért csempésztem bele egy kis fahéjat és szegfűszeget. Mire kész lettem Ádám is kinyújtotta a tésztát nekem csak tölteni kellett. Egyszer tutira lecsuknak a gyerekmunka miatt. :D A csiga egyébként bekerült életem legjobbjai közé. Igazából még ki sem hűlt mikor már üres volt a tepsi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése