2013. március 31., vasárnap

2013.03.31.

Gyerekkoromban a mamám mesélt róla, hogy volt olyan húsvét amikor a hó alól kellett kikotorni a füvet de nekem ez olyan legenda szerű volt. Vagyis biztos igaz de tuti nem történik meg még egyszer. Megtörtént. Itt ugyan tegnapra elolvadt már csak azokból a hegyekből van valami amit az útról lekotortból túrták. Számomra a legnagyobb bánat a fűszedés elmaradása volt. Azt végül az eső hiúsította meg. Pedig én azt annnnyira szeretem. Összeszedem az őrsöt felszerelkezünk kosarakkal és lekaszáljuk a játszót. Aztán itthon fészket építenek az erkélyen. Ha már nincs udvarunk ahova dugdossak.
Azért nem hagytam magam, pénteken a fiúk papírkosarat készítettek. Eredetileg az volt a tervem, hogy szedünk bele füvet de mint említettem esett és a vizes fű eláztatta volna.

Most pedig az elmúlt napok fontosabb eseményei

Szerda
Reggel sütöttem egy napkalácsot és ezzel mentünk az oviba, d2 mindig mindent jobban tud most is bizonygatta, hogy leveles tésztából van. A többiek szimplán örültek neki.
Délután az öltözőszobába kifogtam a csúcsforgalmat 3-4 gyerek is öltözött szülőstül ez nem szokatlan a gond ott kezdődött amikor Maja portyázni indult. Az öltöző tele volt mindenkinek a húsvéti csomagjával a fiúk váltva és időnként egyszerre nyomták kezembe az övéket, közben Maja is ismeretlen eredetű csokitojással jelent meg. Csodával határos módon teljesen hidegen fogadta, hogy vissza kell tennie szerzeményét, cserébe berohant a mosdóba fogkefét vadászni, ha nem vagyok elég gyors a szájába is veszi brrrrrr. Kihoztam a fürdőből, a fiúk újabb három alkotást nyomtak a kezembe és itt éreztem, hogy ez így nem fog menni. Megfogtam a lányt és bevittem a csoportba a mi Dadusnénink (az igazi) vállalta, hogy vigyáznak rá amíg a fiúkat összepakolom. Mert nem csak a fiúknak kellett felöltözni, össze kellett pakolnom a csomagot, az alkotásokat, volt köztük kifújt tojás, és még az ágyneműt is megkaptuk szünetre, sőt ott volt a tortadoboz amibe a reggel a kalácsot vittük.
Már majdnem kész voltunk mikor egy Ödönke húzott el mellettünk kifelé, megköszönte a sütit és azt mondta finom volt. Az ilyesmi mindig melegséggel tölt el, ezekért éri meg dolgozni vele.

Csütörtök
Idén úgy volt, hogy Messzi mamától lesz nyuszink de ugye nagyon korai a húsvét és a kisnyuszik még szopnak. Ezért megbeszéltem a fiúkkal, hogy most nem a nyuszi jön hozzánk hanem mi megyünk hozzá látogatóba. Mamával egyeztettünk és elmentünk nyuszizni. Papa két nagyon aranyos apró jószágot hozott be egy dobozba, mindenki kicsit megsimogatta, megcsodálta majd a nyuszik visszamentek az anyukájukhoz. Jó volt ez így. A fiúk papával kimentek megnézni a többi nyuszit is, nagyon élvezték, még itthon is sorolták milyen színű nyuszikat láttak. Assssszem ennél nagyobb dobás ezen a húsvéton nem lesz. Azon gondolkodom, jövőre is inkább mi megyünk nyuszizni. Nem sokkoljuk szegény párát azzal, hogy elhozzuk. Bár a tavalyi nyuszink jól érezte magát nálunk lehet a következő nem annyira wellness hétvégeként értelmezné.
Tudjátok hiszek a felelős állattartásban és a meglepetés élő állat nem az. Főleg 10-12 év alatt. Természetesen azt is tudjuk, hogy az állatok tartása és a körülötte elvégzendő feladatok felelősségre tanítják a gyereket de csak akkor ha szülőként ott vagy a háta mögött. A 8 éves, hiába fogadkozott előtte szinte biztos, hogy pár hét után már enni se ad a jószágnak nem, hogy kakit szedjen utána. Szóval nem, én nem veszek húsvéti nyulat. Szerencsések vagyunk, hogy mamához mehetünk kölcsön nyuszizni, így a gyerek boldog, a nyuszi pedig tutira túléli az ünnepet. Ja és mamáék unokázhatnak, ez is egy nyomós érv. :-)))

Péntek
Reggel összeszedtem a csapatot, mivel apa már két hete csak aludni jár haza, így minden mást én csinálok és ugye a gyerekek nem maradhatnak itthon. Szóval mentünk. Még lehetőleg korán túl akartam lenni a bevásárláson, három gyerekkel a kenyér, tej beszerzése sem könnyű nem hogy a húsvéti bevásárlás tömegben. Legalább a tömeget el akartam kerülni. Természetesen nem most kellett beszereznem mindent, a sonkát Messzi mama, izé a malaca amit levágtunk az ősszel, biztosította, kaptunk igazi boldog, kapirgálós tyúkoktól származó tojást is és az előző hetekben már elkezdtem gyűjtögetni amit lehet. De azért mindig maradnak az utolsó napon beszerzendő dolgok. Összességében jól teljesítettünk, hazahoztam mindenkit, főleg azt vettem ami a listán volt és az idegbaj is csak akkor kezdett kerülgetni amikor hazafelé (már látszott a házunk) Maja úgy döntött ha nem viszem akkor lefekszik a latyakba. Márpedig nem állt szándékomban vinni, elég volt a szatyor a vállamon. Ja és hazaértünk eső előtt, talán ennek örültem a legjobban.
Délután tojást festettünk. Idén sok jó alternatív ötletet láttam tojásfestésre de gyerekkel elkészíteni kicsit kockázatosnak tűnt. A húsvét előtti hetekben pedig egyszerűen nem ment az egyedül megvalósítás. Hagyományos tojásfestéket vettem, biztos ami biztos alapon, hátha kedvet kapok vele pancsolni de a kedv nem jött. Az eredeti ötletem került megvalósításra: a gyerekek elé rakom a tojást, a temperát és néhány ecsetet. Úgy számítottam 17 tojáshéjjal* elszöszölnek fél órát. Nem sokat tévedtem picit több volt a program. Ebből a tojásokat 10 perc alatt befestették a fennmaradó időben előkészültem és főleg festékes gyereket sikáltam, romeltakarítottam. A végeredménnyel elégedett voltam.

*Évek óta kifújt héjakat festek. Uuuuutálom a színes tojást pucolgatni mert az mindig rám marad és mire végzek csak domestosszal tudom leszedni a kezemről a festéket. A héjakat folyamatosan gyűjtöm, az elmúlt évekről is van vagy 50 színes tojás ha eltörik az sem tragédia.

Szombat
Az előző nap megfestett és megszáradt tojásokat szalonna bőrkével kifényesítettük, felraktam főni a sonkát, ebédet főztem, kalácsot sütöttem, készítettem egy sütit a mai ebédhez is. Közben gondosan kerültem a "ma jön a nyuszi" szóösszetételt, így senki nem ugrált a karnison izgalmában. Nagyjából békében tettünk vettünk, a fiúk hárommal kevesebbszer verekedtek össze. Apa két hete először világosban ért haza, jött a nyúl majd amíg apa a nyomdák kipróbálását koordinálta én nekiálltam a sütikrémnek. Amíg vacsoráztunk hűlni hagytam, negyed 8-kor bontottam ki a tejszínt ami olyan rettenetesen nézett ki amit még nem láttam, mintha félúton lett volna a vajjá válásban, hab sem akart belőle lenni, szóval fél 8-kor rohantam boltba egy másik dobozért és imádkoztam, hogy ez már jó legyen. Jó lett. Azért baromira érdekelne mi a manó volt az elsővel mert a szav. ideje szerint még három hónapig jónak kellett volna lennie. A hűtő nyitogatása miatti rázkódás jutott eszembe de karácsony előtt pont ilyen tejszínt vettünk, egy megmaradt és csak január végén használtam fel. El tudjátok képzelni ennyi idő alatt hányszor nyitottuk ki a hűtőt, ugyanúgy az ajtó polcán volt. Jelen tejszínem talán egy hetet várt a hűtőajtóban. Aki tud valami magyarázatot ne tartsa vissza.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése