2013. március 8., péntek

2013.03.08./2.

Most morgok vagy valami olyasmi.

Én szoktam tévézni, nem fogok mentegetőzni miatta, ez van. Azt már megszoktam, hogy a reklámblokk a legrosszabbkor robban be, lehetőleg jóval hangosabban mint előtte a film ezért muszáj a távirányítót szorongatva nézni, hogy időben le tudjam halkítani. De azért az már mégiscsak sok, hogy újabban a mondat, sőt szó közepén vágják be a reklámot. Erre adhatna nekem valaki értelmes magyarázatot.

A következő pedig az életszerű reklámok.
- Férj náthás, a kanapén fetreng, kéri a távirányítót anyu pedig a kezébe nyomja a forróital poros dobozt. Az épp halálos náthában szenvedő férfiak ilyenkor mind fölpattannak vizet forralni és elkészíteni a gyógyszert igaz?
- Te is a kedvenc mosószeres flakonoddal szoktál menni moziba, randira, színházba? Olyan hihető amikor a koktél ruhás lány a semmiből elővarázsolja a 1,5l-es flakont.
- Milyen szerencse, hogy fél flakon folttisztító kiszedi az amúgy teljesen friss foltot amit egy kis meleg vízzel és szappannal simán kiszedsz.
- Nagy kedvencem még a tabletta hasmenésre. Lehet szűk látókörű vagyok de ismereteim szerint a hasmenéseknek több csoportja van. Van az ami akkor jön ha a megevett kaja nem tetszett a gyomrodnak. Ez általában max két körrel távozik és nincs vele többet gond, fölösleges a tabletta. Van az amikor gyomorrontás vagy vírus okozza ezt ki kell koplalni, ha a rendszer tiszta minden visszaáll a régibe, tabletta fölösleges. Lelki eredetű hasmenésre nem hiszem, hogy használ bármilyen tabletta is, a szorongást kell kiiktatni. És van az ami tényleg komoly betegség tünete, ilyenkor az ember orvoshoz megy és teszi azt amit az orvos mond.
- A végére hagytam azt ami mindent visz: szappan adagoló amit meg se kell érinteni. Előrebocsátanám, hogy nem hiszek a folyamatos sterilizálásban. Pont elég ha elővesszük a józan eszünket. Egy átlagos otthonban feleslegesnek tartom az antibakteriális hiperszuper szappanokat.
Szóval a reklám nagyon meggyőzően próbál érvelni, hogy micsoda borzalom történik ha a gyerek kézmosás közben megfogja a bacis szappanadagolót. Na de mi történik egy átlagos kézmosáskor? A gyerek a koszos kezével kinyitja a csapot, a vizes-koszos kezével szappant nyom a tartóból, a habot leöblíti és a vizes-tiszta kezével elzárja a csapot amit az elején koszos kézzel fogott meg. A szappantartót csak és kizárólag koszosan fogja meg. Ha ennyire félünk a baciktól akkor inkább mozgásérzékelő csaptelepet vegyünk.

Van még egy morogni valóm.
Szeptembertől a város összes iskolájában és óvodájába (és lehet máshova is) egyetlen szolgáltató szállítja az ételt. Állítólag próbálnak átállni egészségesebb kosztra, Jamie Oliverrel példálóznak.
Van aminek örülök, gyakran olvasok olyat az étlapon, hogy korpás zsemle, teljes kiörlésű kenyér. Ezeket én nem tudom itthonra megvenni, nálunk egy kiló kenyér elfogy egy nap. Volt panasz, hogy ízetlen a leves, egyszer egy gombalevest megkóstoltam (Ádám nem ette meg, nem is szereti) az finom volt. Persze ez csak egy alkalom volt és többször láttam már olyan levest begördülni amit nagyon örültem, hogy nem kell megennem. Aztán voltak éles kanyarok, árpagyöngy köretnek, uzsonnára cukkini krém, ezt csak az a gyerek eszi meg aki születése óta biokaján él. De például örülnék barna rizsnek, vagy az a kukoricás cucc (puliszka?) amit még meg is szoktak kicsit pirítani. Ezeket tutira be lehet úgy csempészni egy rakott kelbe vagy ragu mellé köretnek, hogy megegyék.
Jamie gasztroforradalmáról láttam pár részt a Spektrumon. Az angliai menzák kínálata hamburgerből, pizzából, spagettiból állt. Jamie ezek ellen lázadt. Tudjátok én is inkább választom a rántott levest, székelykáposztát, gulyást és mákos tésztát, főzeléket. Ezek sem egészségesek, de megfelelően variálva, friss alapanyagokból, korszerű konyhai eljárásokkal még mindig jobb mint a fent említett egysíkú kaják.
Aztán ha már ilyen nagyon reformkodnak, mesélje el nekem valaki mióta egészséges leves után tejbegrízt enni ebédre? Mert két hete egyik nap az volt, nem is ette meg egyik gyerekem se. Uzsonnára pedig valami édes (kiírás szerint gyümölcsös) túrókrém volt a zsemlébe kenve. Nem volt finom, azt se ették meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése