2012. május 25., péntek

2012.05.25./2.

Pénteken oltári buli volt az oviban. Nálunk az év eseménye a májusi kerti parti, gyerek nap alkalmából. Ilyenkor van légvár, lufifigura, arcfestés, süti hegyek, karneváli hangulat és gyerek ameddig a szem ellát. Na jó csak a kerítésig.
Kis mókus önszántából kipróbálta a kötélpályát, kétszer is ment és marhára élvezte. Az elsőnél kicsit nehezen engedte el a létrát, bevallom az utolsó pillanatig azt hittem, mégis lekéretőzik. Nagyon körbeugráltuk amikor az első csúszás után diadalmasan földet ért. Aztán meghallotta, hogy megérkezett a motoros rendőr és villám gyorsan haza akart menni. Valami rejtélyes okból fél a motoros rendőrtől. Próbáltam finoman kutatni az okát de nem mondott értékelhetőt, viszont a héten szinte minden reggel az ovi elé kanyarodva megkérdezte van-e motoros rendőr. A nemleges választól szemmel láthatóan megnyugodott. Pedig többször is elmondtam, hogy csak a rendezvény miatt jött és többet nem megy.

Múlt hétvégén apa dolgozott, szombaton délután összeszedtem 3 gyereket, 2 biciklit és elmentünk a messzebbi játszóra. Az a régebbi EU szabvány, fa játékokkal a homokozó körül betonnal ahol remekül lehet biciklizni. Egészen szuperül sikerült, az odáig eljutás is szépen simán ment, szót fogadtak, nem rohantak előre, a fiúk főleg tekertek, Maja gyalogolt kedvére.
A sikeren felbuzdulva elmentünk szerdán is, két bicikli és Maja lecipel az emeletről, eljutunk a játszóra, a fiúk tekernek, Maját leraktam a homokba elszaladtam becsukni a kapukat (5 kapu van 1 tokostul hiányzik évek óta, 3 sarkig nyitva) mire visszaértem Maja egy darab macskakakit majszolt. A gutaütést elnapoltam, próbáltam meggyőzni a fiúkat, hogy most azonnal haza kell mennünk, vérzett a szívem miattuk, két napja várták a biciklizést de nem hagyhattam ott őket amíg haza megyek Maját kivakarni a szarból. Szerintem érezték, hogy ez most a nagyonnál is komolyabb mert fejenként csak kétszer kérdezték meg, hogy "de miét?" és azt is már a játszóról kifelé tartva. Itthon fölszaladtam Majával és Miki biciklijével az emeletre, Maját bevágtam a kádba, visszarohantam Ádám biciklijéért, bicikliket kivágtam az erkélyre, a fiúkat elzavartam kezet mosni, Maját lefürdettem. Klassz volt.
Ezek után ma merészkedtem megint a játszóra, az odaúton Miki elütött a biciklijével, egyszer Ádámnak is nekiment. A csúszda alja tele volt vízzel és homokkal, alig bírtam távol tartani őket tőle. A homokozóba nem szabad biciklivel bemenni, Miki bent tekert és bele esett a legsárosabb lyukba, találtak egy tócsát amiben lemosták a bicikliket, Maja összeszedett mindent amit talált: csikkeket, karácsonyfadísznek látszó tárgy millió szilánkra törve heverészik a homokozóba, ő is szeretett volna tócsázni, biciklizni. Miki hintázni akart, jó gyorsan. Lengettem, közben Maját figyeltem mert ő továbbra sem hagyott fel a fenti tevékenységekkel. Miki pedig azt hitte egy kézzel is elég kapaszkodni elengedte a láncot és kipottyant. Mért is volt olyan borzalmasan életveszélyes a régi vas hinta? Emlékeim szerint abból nem lehetett csak úgy kipottyanni. Hazafelé csak szenvedett és nyivákolt a biciklijével az út nagy részében nekem kellett Majával a karomon magam után hurcolnom még a biciklit is. Pillanatnyilag utálok játszóterezni.

Ha még emlékeztek novemberben voltunk Ádámmal vizsgálaton. Erről készült egy részletes beszámoló ami főleg az ovinak fontos mert ez alapján fejlesztik a gyereket. Most májusban sikerült a mindössze két és fél oldalnyi szöveget elküldeniük. Már csak remélni merem, hogy az iskola előtti kontroll vizsgálatra még 18 éves kora előtt behívják.

Történelmi dolog történt Maja életében! Nagyjából egy hete vacsorára tejbegríz helyett szalámis kenyeret kap, mint a fiúk. Fölkockázom neki ő pedig szépen elcsipegeti, a végén pár korty tejet kap, a pohárból ivás területén még kihívásokkal küzdünk de nem adjuk fel. Már csak minden 5. kortyot borít a nyakába. Ezzel egy időben sokkal egyszerűbbé vált egyedül lezavarni az esti vacsi-fürdés programot.
A puszi adást is gyakorolja ha szerencsém van csak a nyitott száját szorítja az arcomnak ha nincs akkor képen nyal.
Érti a csücs szót, ilyenkor leteszi a popsiját. Apa ma a "Sétálunk, sétálunk ..." kezdetű örökzöldet énekelte neki. Maja körbe gyalogolt és a csücsre leült. Nem csak egyszer, mindig, kb 10 percig játszották.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése