2012. május 4., péntek

2012.05.04.

Mióta itt a meleg Miki folyamatosan sapkát, sálat, pulcsit akar húzni. Ma reggel is kötött sapiban jelent meg:
- Mehete ebbe obiba?
- Nem, meleg van, nem kell sapka.
- De fázi a füjem! (fázik a fülem) - és két kézzel kapaszkodott a sapkájába. Bezzeg télen nem akarja fölhúzni.

Reggel Maja is a saját lábán indult az oviba. Eddig is nagyon hasonlítottunk egy vándorcirkuszra de a maiért pénzt kellett volna szedni. Maja jön velem kézen fogva, neki minden új, minden érdekes, minden lépésnél lehajol megtapogatni a betont, füvet simogat, csodálkozik a járda repedése fölött, csikket szed. Ádám a látóhatár szélén előttem. Mikit fogtam a másik kezemmel így ő nem tudott előre rohanni de folyamatosan kommentálta Maja épp mit csinál. Félúton fölvettem a lányt, összeszedtem a fiúkat és onnan már sima utunk volt. Assssszem eltart egy darabig mire összehangoljuk a sebességet.

Az esti elalvás enyhén szólva döcögős. Puszi után elköszönünk, kijövünk, mikor már azt hiszem mindenki alszik nyílik az ajtó és jön a pisilni kell, inni kell, sőt Miki két napja nyöszörögve közli, hogy ő nem akar aludni. Tegnap már nagyon nem akart, a szokásos megegyezés sem segített* ezért azt mondtam neki, hogy menjen vissza és majd később, jó sokára, bemegyek megnézem ébren van-e. Hangsúlyoztam, hogy sokat kell várnia mert még sokára fogok menni. Reggel dugja ki a fejét az ajtón:
- Ana ne jötté be!
- Neked is jó reggelt. Mire bementem már aludtál.
* Nálunk nem kötelező aludni. Aki nem akar aludni annak csendben kell feküdni az ágyba. Ez sok éve bejön és a gyerek önként visszamászik az ágyába, sőt még örül is, hogy nem kell aludnia. Fekvés közben pedig egyszer csak elalszik. Mért tartsak hegyibeszédet az alvás fontosságáról ha nem muszáj?

Délután apa ismét elmondta a fúknak, hogy ma este takarodó után nincs kimászkálás. Ádám gyorsan bizonygatni kezdte, hogy ő nem jött ki. Aztán szerényen módosította:
- É cak egy kiki jöttem ki! (én csak egy kicsit jöttem ki)


A 2012. nyár legtrendibb szerelése

Maja első lépései a szandiban

Maja ajándékot kapott névnapjára. Mondanám, hogy megvendégelte a fiúkat de az igazság az ...

... hogy néha őt is engedték játszani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése