2013. április 21., vasárnap

2013.04.21.

Legutóbb írtam az iskoláról, találtam egy nagyon jó írást ami témába vág ITT. Milyen jó lenne ha az illetékesek elgondolkodnának rajta!

A cirkuszról akartam még írni. Tavaly ősszel egy nagy nevű cirkusz volt itt, nyertem is tiszteletjegyet de csak kettőt. Az első gondolatom az volt, hogy elmegyünk ketten Ádámmal, hisz kell a gyereknek az élmény. Egy tigris volt a reklámarc a jegyen, Ádám meglátta és sírós hangon azt mondta "én nem akajok". Ha nem hát nem. Sosem voltam cirkusz rajongó.
A cirkusz úgy táborozott le, hogy kívülről pont lehetett látni az állatokat, mivel a mellette lévő boltba járunk egyik alkalommal megnéztük a gyerekekkel. Még életükben nem láttak igazi vadállatokat*. Most megnéztük őket, sőt láttunk lovakat és egy elefántot is. Mint említettem eddig sem voltam cirkusz rajongó de az állatokat látva elhatároztam, hogy nem támogatom az állatkínzásnak ezen formáját sem! A nagymacskák még egészen tágasnak mondható ketrecet kaptak a füvön, persze a szavannákra születetteknek az is csak zsebkendőnyi a döbbenet az elefántnál jött. Egy sátor volt fölállítva a lovaknak ők ott istálló szerűen ácsorogtak két sorba és a köztük lévő átjáróra volt beszorítva az elefánt. Megfordulni nem tudott de még az ormányát is csak a sátortetővel együtt tudta felemelni! El se akarom képzelni ezek az állatok milyen körülmények között utaznak!
Lehet azzal jönni, hogy ezeknek az állatoknak már a dédszüleik is cirkuszosok (de mindenképp fogságban élők) voltak és megszokták, meg emberséges idomítási módok és azt is tudom, hogy sok állat náluk is nagyobb kínokat szenved el de nem hiszem, hogy egy elefántnak, lónak, tigrisnek az a nap fénypontja amikor porondon lehet és megtapsolják. Nekik nincs választásuk.
Szerepeljenek a cirkuszba az emberek, az artistákat a tévébe is szívesen nézem, bűvészek, erőművészek, késdobálók, bohócok. De ne büntessék az állatokat.
Múlt héten megint cirkusz érkezett, most el akartak menni de nemet mondtam.

* Nem, nem láttak. Mert nem megyek állatkertbe és a gyerekeket sem viszem. A helyi állatkert szánalmas. Az állatok összezsúfolva pici helyre csupa beton és rács ketrecekbe, ezt nem támogatom a jegy megvásárlásával, inkább nézzen a gyerekem természetfilmet a tévében.
Már nagyon régóta két-három évente felröppen a hír a felújításáról aztán nem történik semmi, pár hónapja már látványterveket is közöltek de csak új dizájnt kap a régi beton és rács. Tudod mikor a délelőtti beszélgetős műsor kreatív perceiben arra biztatnak, hogy a régi pólódat, táskádat frissítsd fel batikolással, ragaszd tele virággal, fesd át stb. és újként hordhatod, na igen de az alap a régi marad. És itt ráadásul állatokról van szó akik sajnos csak vegetálnak.
Nem vagyok sem építész sem állatgondozó de az állatkert a Mecseken van ami laikusként elég jó élőhelynek tűnik sok állatfajnak, szerintem nem lehet megoldhatatlan feladat egy létező erdőben élhetőbb körülményeket biztosítani, vadas parkot például. És akkor a tigrisnek nem kellene egy 5x5-ös betonkockán heverészni a rácsok mögött. Tudtommal a majmok is jól elvannak a fákon. Zárjuk be az embereket egy autóba és onnan lehet nézelődni. Az ember max pár órát tölt a parkba, az állatok az egész életüket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése