2013. április 13., szombat

2013.04.13.

Maja szótár

szösz - szösz
tuti tuti - túró rudi
bábú/pábú - bábú
tati - radír
sziaszto - sziasztok
tati - csacsi (és i-á zik is)
szöj - gyűjtőszó elsősorban szörp de ide tartozik minden ami nem víz
huhúú - vonat
kuká - kukac
llllll - helikopter és repülő is
piszá - cipzár

Mikit továbbra sem hajlandó mondani bár voltak apró sikereink: tik-tik, kiki, tiki két napig ezeken a fedőneveken szerepelt kismókus aztán ádi lett majd az is elmúlt.

A múlt hétvégét Majával kettesben töltöttük, csupa csajos programot csináltunk. Együtt reggeliztünk, cipőt vettünk és bevásároltunk, a kanapén heverészve francia drazsét ettünk, ezt ne mondjátok el apának :-D.
És tiramisut csináltam. Erről csak azért akarok megemlékezni mert ez a süti abba a kategóriába tartozik amit nem kell sütni és nem is lehet elrontani, régi olvasók talán emlékeznek, hogy ez az ami nekem mumus. De most megbízást és alapanyagot is kaptam, tehát összeszedtem magam és megcsináltam. Még lánykoromban begyűjtöttem két tiramisu receptet is, előkotortam aztán eszembe jutott, hogy már létezik internet ezért kedves google barátomat is felcsaptam, így találtam egy kedvemre való receptet ami állítólag az eredeti. Ellenőrizni nem áll szándékomban én elsősorban azért döntöttem ez mellett mert ez a hozzávaló lista passzolt legjobban a rendelkezésemre álló alapanyagokhoz.
Mascarponét most láttam először közelről, igen lehet röhögni de ez van, az én hűtőmben nem alapfelszereltség és a közeljövőben nem is lesz. Ismerkedésként rögtön megkóstoltam, valóban semmi íze, pont ahogy a tévében mondták, küzdöttem a gondolattal, hogy valami tejgyártási mellékterméket sóznak ránk jó drágán. Utánanéztem, nem. Tejszínből készül és csak a télen fejt tej alkalmas a készítésére. Így már érthető az ára ám az számomra még mindig rejtély ki és mi a manónak küzdött ennyit egy ízetlen, zsíros massza előállításával. Feltételezem a mascarpone megalkotása után jöttek rá, hogy csak sütikbe, szendvicskrémekbe adagolva ehető.
Dolgozni viszont nagyon könnyű vele a krémem pár perc alatt elérte a receptben megadott állagot, tíz perc alatt tálba pakoltam majd másnapig a hűtőben várt a sorára.
Hamar elfogyott. Ádám háromszor, Maja kétszer kért belőle. Én pedig vártam a csodát. Eddig mindig azt mondták a tiramisura, hogy az mennyei. Szóval igen nagy elvárásaim voltak amik nem váltak valóra. A krémet kifejezetten nehéznek találtam, hisz a mascarpone nagyon zsíros. Azt nem mondom, hogy nem ízlett de nekem egy adag pont elég volt és ha valaki azt mondaná, soha többé nem ehetek tiramisut egészen boldogan éldegélnék tovább.
Összegzésként meg tudtam csinálni egy pofon egyszerű sütés nélküli sütit, sőt el se rontottam ez mindenképp siker, rajtam kívül mindenkinek ízlett, szintén siker. Találtam egy újabb külhoni sütit amit nem fogok megérteni másoknak mért ízlik. Valamint kicsit sem költség és időhatékony. Oké hamar elkészül csak pihentetni kell sokáig de marha drága és pillanatok alatt elfogy. Egy krémesbe valamivel több időt de jóval kevesebb pénzt rakok és három napig rájárhatunk :-)

Főzőcskéről jut eszembe, Maja kapcsolgatott, talált valami szakács-valóságsót. Elegáns borkóstolóra készültek és a főszakács egy különös desszerttel készült. Pontosabban a tálalás volt szokatlan. A somlói galuska minden alkotó elemét egyesével egy terítőre tálalták és a végén a piskótát folyékony nitrogénben fagyasztották majd az asztalon porrá törték. A vendégeket felszerelték kistányérral és kanállal, majd mindenki mehetett kaparni magának a terítőről. A népnek tetszett. A séf valaki más ötlete alapján dolgozott és az összeállítás valóban látványos volt de nekem kicsit sok volt, hogy egy elegáns rendezvényen a terítőről "nyalogassam" a desszertet. Vagy sznob vagyok? Ja és a somlói galuskát se szeretem. Egyszerűen nem tudok szabadulni attól az asszociációtól, hogy az első megalkotója az eredeti sütit elrontotta, ezért a piskótát tálba darabolta leöntötte a krémmel a többit pedig eltakarta a csoki és a tejszínhab. Ez a kettő, főleg együtt jól el tudja fedni a konyhai bakikat.

Hétfőre helyreállt a rend az oviban, azóta megint járunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése