2013. augusztus 24., szombat

2013.08.24.

Még mindig egy egész hét vissza van a nyárból. Lécccci, lécccci valaki engedjen el szabadságra egy egész hétre EGYEDÜL!

Ma éjjel fél 2-kor nyuszika úgy döntött kialudta magát és magától értetődőnek vette, hogy ezzel én is így vagyok. Átlagosan 10 percenként - pont mikor épp visszaaludtam volna* - jött egy "ana deje!". Fél 5-ig megivott vagy egy hektó liter vizet, pisilt is, feküdt az ágy minden sarkában, betakartatta magát a bent lévő takarók összes lehetséges kombinációjával, rugdosta kicsit az ágy szélét, bömbölt, az alvás melletti érvelésemet leszarta, engedélyeztem az ébrenlétet amennyiben csöndben csinálja, leszarta, 4 óra felé elszakadt a cérnám, kivittem a fürdőbe és megmostam hideg vízzel az arcát utána kerek fél órát csöndben volt de közben apának kellett fölkelnie, szinte meleg váltásban Miki fészkelte be magát a helyére. Már ismét majdnem elaludtam mikor újabb "ana deje!", megint inni kért, bevittem és megfenyegettem, ha még egy pisszenést hallok tőle, ismét megyünk arcot mosni. Utána csönd lett egészen fél 8-ig. Miki elég sokáig csöndben feküdt mellettem, sőt az ágyban ülve csöndben elfoglalta magát, én félkómában heverésztem mellette. Amikor felkeltem, kiderült azért volt ez a nagy csönd mert két csokit is kicsórt a hűtőből és felfalta.

* Bizonyos korokban az aludni nem hagyást kínzásként alkalmazták - sőt szerintem még vannak helyek ahol most is használják - szóval 4 körül már kész lettem volna bevallani, hogy atombombát építek a spájzba csak aludhassak végre egy kicsit.

Miki valahol fölszedte a hülyézést, ha rájön akkor percekig csak így kommunikál minden és mindenki akire épp ránéz az hülye és természetesen minél jobban tiltom annál inkább csinálja. Pedig aztán próbálkoztam elmagyarázni, hogy butaságot beszél és blablabla nem szabad, tojt rá, sőt kiszagolta, hogy ez nekem nem tetszik és mint említettem annál jobban csinálja. Próbáltam megbüntetni érte, nem hatotta meg. Ha ráhagyom akkor Ádám jön fejhangon visítva, hogy Miki lehülyézte. Ádámnak magyaráztam, hogy ne figyeljen rá, Miki butaságot beszél blabla majd abba hagyja. Erre ki kezd hülyézni? Igen, az elvileg nem beszélő Maja. Teljesen tisztán és érthetően hülyézik. Sőt már mondatba rakja össze: "Miki hülye beszé(l)". Tudjátok ezekről szívesen beszélnék Vekerdy doktorral. Mert itthon még csak csak ráhagyom, elhallgatom de mikor a pénztárnál sorban állás közben megy a hülyézés akkor bizony gyakran fohászkodom türelemért mert ha erőért tenném lehet helyben agyon csapnám valamelyiket.
Ja és félreértés ne essék a fent említett módszerek mindegyikét következetesen hetekig alkalmaztam, bízva a sikerben és mikor nem lett jobb akkor váltottam. Amikor készült a mamáékkal pecatúrára napokig beszéltünk róla, hogy ezt a rossz szokását elviszi és bedobja a tóba, mert ő már ősztől nagycsoportos lesz (marketing szöveg) és a nagyfiúk nem beszélnek butaságokat. Imádta az ötletet, ezzel búcsúzott, aztán mégis hazahozta a hülyézést. Persze, hogy számon kértem. Halál komolyan előadta, hogy azért hozta haza mert ő szeret hülyézni. És most? Az én tudományom megállt.

Pár hete említettem, hogy amerikai nevelős műsort néztem. Abba találtam egy büntetős technikát, a gyerek kap 3 percet, hogy lenyugodjon (nyugisarok) de csak akkor indul a 3 perc ha nyugton ül. Kipróbáltam, alkalmazom, általában egy óra alatt szokták leülni a 3 perces büntijüket és egyenlőre semmi csodáról nem számolhatok be. Miki pont ugyanúgy szarik rá mint az összes többi eddig próbált büntetésre. A hideg zuhanyért már önként jelentkezik. Sőt szól, hogy indíthatom az órát majd 10 másodperc múlva lelép a büntihelyről.

Az idei nyár slágere a bevásárló kocsi. Minden alakalommal már itthon összevesznek, ki viszi a kocsipénzt, ki választ kocsit (ez két feladat és ők hárman vannak). Amikor odaérünk újra összevesznek, aztán azon, hogy ki hova csimpaszkodik, végül mindenki tolni akarja, természetesen Majástul. Párszor megengedtem amikor egy fiú volt velem, mert a gyerekkel éreztetni kell, hogy bízunk benne. Na de egyik sem látja merre megy, Ádám próbálkozik és többnyire boldogul de őt Maja piszkálja és ez kihat a koncentrációra. Miki lehajtja a fejét és teljes gázzal futni kezd a világ többi része pedig ugorjon félre ahogy akar. A vásárlás végeztével pedig ismét összevesznek ki tolja vissza a kocsit. Igazán feltalálhatnák már a hazagyalogló kenyeret.

Új kedvenc elfoglaltságuk a sport közvetítés. Mindegy milyen sport, úszás, bicikli, technikai sportok, elé ülnek leosztják kit melyik sportoló alakít vagy ki melyik járművel van és folyamatosan közvetítenek amíg Maja el nem kapcsolja és kezdődik a vinnyogás.

Csináltunk hippis programot is. Pár hete egy iszonyatosan hosszú és forró időszak után bejött az időjósoknak a hidegfront. Esőt is hozott. Az ablakból egészen ígéretesnek tűnt az összes gyereket felöltöztettem fürdőnaciba és mezitláb lementünk a játszóra megázni. A fiúk hamar feltalálták magukat, Maja haza akart menni aztán kiegyezett azzal, hogy felvettem. Az eső viszont épp csak esett és arra volt jó, hogy a kicsit vizes bőrükre homokpanír kerüljön. Hazafelé a parkolóba szaladtak egy kört és belemásztak minden tócsába, ez tök jó játék volt de pillanatok alatt hárman négyfelé szaladtak, én pedig kifejezetten rosszul tűröm ha kimásznak a látószögemből, valamint ez egy parkoló, ami elsősorban az autóké és egy cikázva futkosó gyerek bizony veszély forrás. Szóval nagy nehezen összetereltem őket és hazamentünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése