2020. augusztus 24., hétfő

Kezdődik az iskola. Kezdődik az iskola?

 A szeptember minden esetre a nyakunkon van. Vettem füzeteket, ceruzákat, könyvborítót, tornapólót. Aztán megálltam és a további tornafelszerelés beszerzésén még mindig tipródom. A parkolóba biciklizéshez jó az ami éppen rajta van. Nem is tudom várom-e az iskola kezdést. Általában nem szoktam. Részemről jobban szeretem ha itthon vannak és senkit nem kell vinnem sehová. A karanténos őrületben ez volt az egyetlen amit igazán szerettem: reggel csak felkeltem és elosontam dolgozni. A nyári szünettel pedig eljött az a szabadság, hogy hazaértem és senkivel nem kellett tanulnom semmit. Szóval ebből a szempontból idén sem várom a sulit. A körülötte lévő bizonytalanságot pedig csak a hátam közepére ... nem oda se.

Azt viszont tudom ha visszatér a csináld magad suli akkor én alanyi jogon igénylek egy matek-fizika szakos tanárt aki tud angolul (és magyarul és ebédet melegíteni) házhoz jön reggel 9-re (akkor már használható a kamasz is) majd ha hazaértem leváltom.

Ma reggel láttam a TV-ben egy szakit aki hosszan ecsetelte tavasszal mennyi terhet raktak a mi generációnkra: dolgozz, kölkök otthon, tanítsd, gondoskodj a nagyiról, legyen ebéd, tiszta ruha és jó lenne nem disznóólban élni. Mindezt úgy, hogy a főnök elvárja a teljes értékű munkát (nem lazsáni fizet) az iskola olyan eredményt követel, mintha ott lenne a gyerek, a nagyi unatkozik ... Aztán jött a statisztika a patikákban megnövekedett nyugtató eladásokról. Ami ledöbbentett a szaki megoldás javaslata: osszuk meg a terheket. Subidúúúú akkor csak nyaggatnom kell az illetékest, hogy mivel van kész és nekem csak a tanulnivaló 90%-a marad meg elmagyarázásra, megoldásra. Megvan a bölcsek köve!


Lapzárta után:

Sötét összeesküvés elméletem támadt! Folytatás csak erős idegzetűeknek   :D

Szóval tavasszal ezt az egész otthontanítósdit azért csinálták mert ezzel a gyorstalpaló képzéssel szeretnék megoldani a krónikus tanárhiányt. Ami az új rendelkezések tükrében csak fokozódik, hisz sok iskolában egy 25-30 fős osztály be sem fog férni egy terembe. Márpedig nehéz kivitelezni, hogy Mici néni az osztály egy részét kivetítőről tanítja vagy technika híján futkos két terem között. 

Tehát akinek a gyereke valamely tárgyból kiugróan jól teljesített hamarosan ostromra számíthat tanári állásajánlat ügyben. De az is lehet, hogy egyszerűen csak megkapjuk a behívót, hogy melyik iskolában kell megjelennünk felvenni a munkát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése